Przejdź do głównej zawartości

Przesilenie - seria Kwiat Paproci część IV



"Zbliżają się Dziady i dzień, w którym Swarożyc zażąda spełnienia danej mu obietnicy.
Po gorącym lecie, pełnym tajemniczych morderstw oraz dziwnych wizji, Gosia nie pogardziłabym chwilą spokoju. Nic z tego, atrakcji  jej nie brakuje."

***

Tytuł: Przesilenie
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Wydawnictwo: WAB
Liczba stron: 464
ISBN: 978-83-280-5366-3

***

Każdy z nas pamięta to oczekiwanie, kiedy byliśmy mali a szósty dzień grudnia zbliżał się wielkimi krokami. Jedna wielka niewiadoma i ekscytacja, która ogarniała na samą myśl o św. Mikołaju. Te same uczucia towarzyszyły mi w oczekiwaniu na premierę czwartego tomu.

Gosia budzi się w szpitalu. Czy wszystko dzieje się dokoła niej naprawdę, czy ma tylko omamy... Ciężko stwierdzić.Problemem jest to, że Mieszko nie potrafi uwierzyć w to, że będzie... Ojcem. Przez lata przekonany, że nie będzie mógł mieć potomka zostaje postawiony przed faktem dokonanym. Jego dociekanie prawdy, podejrzewanie Gosi o zdradę i wahania nastrojów (zupełnie jakby to on sam był w ciąży!) potrafi przyprawić czytelnika już w pewnym momencie o bóle głowy.

***

"- Dam ci co, co pomoże ci poradzić sobie z moim bratem i tym, co szykuje - obwieścił.
- Och, dziękuję!
- Człowiek, który ma serce z kamienia, może zadać ostatni cios. Czerń, odbicie bieli, na zawsze pozostanie czernią, nie oświetli jej najsilniejszy płomień. Serca z kamienia nie zdoła ogrzać największy żąr."

***

W czwartym tomie do głosu mocno i wyraźnie zostaje dopuszczony Swarożyc - aż do końca. No właśnie...Końca... Namolny i męczący chce wykorzystać Gosławę za wszelką cenę. Dobrze, że dziewczyna ma swój rozum bo Swarożycowi najwyraźniej go brak.

***

"- Widząca... a tak mało widzisz.
Do cholery ciężkiej, jak mam cokolwiek widzieć, skoro wszyscy mówią do mnie zagadkami?! Nikt nie chce po prostu powiedzieć o co chodzi. Nawet Swarożyc nie potrafi wydusić z siebie, kogo mam zabić!"

***

Wcześniej już domyślałam się kto jest ojcem Gosi, więc nie było dla mnie zaskoczeniem poznanie przez nią prawdy. W mojej wyobraźni daje jej to jakby wyższą pozycję i tłumaczy wszystko co związane z jej przeznaczeniem. Bycie widzącą, kluczem do wszystkiego i kobietą, którą interesują się wszystkie słowiańskie postaci fantastyczne.

***

"Znowu spojrzał na mnie i sięgną po coś do kieszeni.
- Gosiu, kocham cię. Nie chcę iść dalej przez życie sam. Może jestem szalony, ale nie wiem, co przyniesie przyszłość. Chciałbym się o tym przekonać z tobą. Uczynisz mi ten zaszczyt i zgodzisz się zostać moją żoną?
Zrobiło mi się słabo. Miałam wrażenie, że zaraz się przewrócę od ogromu emocji, które na mnie spadły.

***

Finał serii jest naprawdę gorący i wybuchowy! Już w słowach podsumowujących uważam całą serię za prawdziwy majstersztyk. Czyta się świetnie a sama historia jest tak barwna i interesująca, że książki ciężko jest opuścić... Najbardziej ten ostatni tom. Tylko... Czytając uważajcie, aby się nie sparzyć! ;-)


Mania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Opowieść niewiernej

  "Ewa i Maciej są małżeństwem. Nie z jakiejś wielkiej miłości, ale dlatego, że tak wyszło, tak wypadało, tak jest rozsądniej i łatwiej żyć. Dość szybko w ich związku pojawiają się problemy dnia codziennego, narasta frustracja i złość. Problem polega na tym, że na naprawieniu relacji zależy tylko Ewie. Czy warto walczyć o związek mimo wszystko?" * ** Tytuł:  Opowieść niewiernej Autor:  Magdalena Witkiewicz Wydawnictwo:  W.A.B. Ilość stron:  320 *** Odkąd tylko pamiętam marzyłam o tym, żeby założyć rodzinę. Żeby mieć męża, dzieci, kiedyś może nawet i dom. Taki dom, w którym wszyscy będą czuli się dobrze, będą chciani, kochani i dobrze zaopiekowani. Dzieci miało być dużo. Moja dziecięca wyobraźnia podpowiadała mi, że ma być ich tyle ile imion mi się podoba. Później już dorosłość i realne patrzenie na sprawy zweryfikowało te marzenia do bardziej realnych liczb. I chyba mi się udaje. Wyszłam za moją największa i jedyną prawdziwą miłość, a teraz na podłodze w pokoju, swoim zielony

Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej

* ** Tytuł:  Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej Autor:  Marek Marcinowski Wydawnictwo:  Anatta Ilość stron:  34 ISBN:  978-83-958585-5-0 *** Moi Kochani! Już niebawem, za 5 dni będzie miała miejsce premiera wspaniałej książki. Czy pamiętacie Ekoliski, Kosmoliski i historię Andrew Fresheta? Jeśli nie, to będziecie musieli koniecznie nadrobić, a nadrabiania zdaje się że będzie coraz więcej bo autor - pan Marek Marcinowski - nabrał potężnego rozpędu w swojej pisarskiej karierze i wydaje książkę za książką, a kolejne ciągle przygotowuje! I właśnie tutaj mowa o jego najnowszej książce, którą KsiążkoMania objęła patronatem medialnym. To kolejna książka dla dzieci, ale tym razem już nie z liskami w roli głównej. Bohaterami są Julka i Krzyś, którzy udają się w podróż po Polsce Południowej - a dokładniej jej zamkach. Cała trasa naszych bohaterów prezentuje się bardzo ambitnie, a znalazły się na niej między innymi takie obiekty jak Zamek Książ, Zamek na Wawelu, Zamek Łańcucie czy

Czerwony lód [Recenzja patronacka]

"Sierż. szt. Szadurski po policyjnej akcji w rezerwacie Beka otrzymuje wezwanie na miejsce zdarzenia do zakładu produkującego mrożonki w Szelewie. Podłoga na hali produkcyjnej zalana jest ludzką krwią. Brak ciała oraz nagrań z monitoringu od samego początku komplikuje śledztwo.  Po odnalezieniu ciała brygadzistki zostają utworzone trzy grupy śledcze. Szadurski pod ścisłym nadzorem naczelnika i prokuratora prowadzi sprawę, w której napotyka liczne komplikacje: nie tylko dyrekcja manipuluje dowodami i zeznaniami pracowników obecnych feralnej nocy na terenie zakładu, ale także jeden z istotnych świadków umiera. Morderstwo brygadzistki wywiera na Szadego większy wpływ niż przypuszczał, co powoli prowadzi go na dno. Z czasem, przez niewiarygodne zeznania oraz podkładane dowody, jest zmuszony korzystać z niekonwencjonalnych metod. Co takiego ukrywa zarząd firmy, że jest gotowy poświęcić ludzkie życia, aby prawda nigdy nie wyszła na jaw? Czy Szademu uda się znaleźć zabójcę?