Przejdź do głównej zawartości

Woła mnie ciemność


"Armagnac Jardineux, potomek plantatorskiej rodziny z Luizjany, udaje się w podróż do Europy, by zdobyć wykształcenie i posmakować rozrywek. Tymczasem wojna secesyjna pustoszy Południe, pochłaniając rodzinny majątek i  na zawsze oddzielając go od bliskich. Wkrótce zarówno jego krewni, jak i rodzinna fortuna pozostają tylko wspomnieniem."

***

Tytuł: Woła mnie ciemność (Daję ci wieczność - akt I)
Autor: Agata Suchocka
Wydawnictwo: Initium
Liczba stron: 384
ISBN: 978-83-62577-66-8

***

Przenosimy się w czasie. Znajdujemy się w środku XIX wieku i śledzimy losy młodego Armagnaca Jardineux. Chłopak z Luizjany traci swoją rodzinę i przenosi się do Londynu. Trafia pod skrzydła swojej odległej krewnej, która jest już w podeszłym wieku i nie w pełni sił umysłowych, ale dzięki opiece nad nią, ma przynajmniej dach nad głową. To wszystko jednak nie daje mu odbić się, ale staje się przyczyną do powolnego upadku. Armagnac coraz częściej ucieka w alkohol i jako utalentowany acz niespełniony pianista, akompaniuje ludziom "do kotleta". Niespodziewanie jego losy splatają się z losami równie młodego Lothara, który okazuje się być skrzypkiem. Przedstawia Armagnaca swojemu mecenasowi - Huntingtonowi i... Od tamtej pory już nic nie będzie takie jakie było wcześniej.

Młodzi chłopcy bardziej niż kobietami są zainteresowani... Sobą. Powoli rośnie ich też popularność jako muzyków, ponieważ grając w duecie zaczynają podbijać lokalny rynek muzyczny. Dziwne nakazy i żądania mecenasa mają skłonić ich ku... No właśnie, ku czemu? Nieopatrznie Lothar opowiada Armagnacowi o wielkiej miłości ich zwierzchnika, niejakiej Blanche Avoy. Kiedy luizjańczyk słyszy owe imię biegnie co sił w nogach do swojego mieszkania. Owa miłość mecenasa była bowiem jego... Babką. I tu pojawia się pytanie - jakim cudem ktoś kto wygląda niemalże na ich równolatka mógł przed laty kochać się w jego babci? Tę historię pozwalają nam poznać zapiski Blanche Avoy, które Armagnac posiada w swoim dobytku.

"Woła mnie ciemność, choć w mojej duszy wstaje nowy dzień."

Pojawia się coraz więcej niewiadomych, coraz więcej sprzeczności i powoli wysnuwa się teza o długowieczności Huntingtona. No ale to przecież nie możliwe. Czyżby jednak...? Są tajemnice, które nie każdy potrafi przyjąć, są sekrety które nie każdy będzie w stanie udźwignąć. Jaki los czeka Armagnaca?

Pierwsze za co bardzo szanuję tę książkę jest dopisek znajdujący się z tyłu:

"KSIĄŻKA ZAWIERA TREŚCI NIEODPOWIEDNIE DLA NIEPEŁNOLETNICH ORAZ TAKIE, KTÓRE MOGĄ URAZIĆ DOROSŁYCH."

I jest to jak najbardziej prawda. Jakakolwiek moralność w tej książce stanowi niewielki procent. Pierwszy raz czytałam książkę z motywem miłości, czy też pożądania homoseksualnego i nie wiem czy chciałabym kolejną. Sama mam dość konserwatywne wartości i tego typu rzeczy nie mają w ogóle miejsca w mojej głowie, natomiast byłam przygotowana na najgorsze, bo sama książka o tym ostrzegła. Sięgnęłam więc po to świadomie i świadomie dokończyłam czytać. Poza wątkami erotycznymi muszę przyznać, że sama fabuła jest bardzo interesująca i bardzo, ale to bardzo szybko się ją czyta. Jak dla mnie 2,5 godziny i było po książce. Natomiast opis pewnych zjawisk paranormalnych pod jeszcze innym kątem niż do tej pory miałam okazję czytać, był bardzo interesujący. Celowo nie mówię co to, nie chcę psuć nikomu lektury :) Jest to dopiero pierwsza część i już tutaj moralność czytelnika zostaje poddana mocnej próbie, ale przyznam szczerze, jestem ciekawa co dzieje się dalej z głównym bohaterem.

Komentarze

  1. Oj nie miałam pojęcia, że aż tak mocna jest ta książka . Recenzja mnie zaskoczyła ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu gdyż kontrowersyjne tematy bardzo rzadko się pojawiają. Jestem tej książki mega ciekawa i na pewno gdy wpadnie w moje ręce przeczytam. Lidia Paschke

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Opowieść niewiernej

  "Ewa i Maciej są małżeństwem. Nie z jakiejś wielkiej miłości, ale dlatego, że tak wyszło, tak wypadało, tak jest rozsądniej i łatwiej żyć. Dość szybko w ich związku pojawiają się problemy dnia codziennego, narasta frustracja i złość. Problem polega na tym, że na naprawieniu relacji zależy tylko Ewie. Czy warto walczyć o związek mimo wszystko?" * ** Tytuł:  Opowieść niewiernej Autor:  Magdalena Witkiewicz Wydawnictwo:  W.A.B. Ilość stron:  320 *** Odkąd tylko pamiętam marzyłam o tym, żeby założyć rodzinę. Żeby mieć męża, dzieci, kiedyś może nawet i dom. Taki dom, w którym wszyscy będą czuli się dobrze, będą chciani, kochani i dobrze zaopiekowani. Dzieci miało być dużo. Moja dziecięca wyobraźnia podpowiadała mi, że ma być ich tyle ile imion mi się podoba. Później już dorosłość i realne patrzenie na sprawy zweryfikowało te marzenia do bardziej realnych liczb. I chyba mi się udaje. Wyszłam za moją największa i jedyną prawdziwą miłość, a teraz na podłodze w pokoju, swoim zielony

Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej

* ** Tytuł:  Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej Autor:  Marek Marcinowski Wydawnictwo:  Anatta Ilość stron:  34 ISBN:  978-83-958585-5-0 *** Moi Kochani! Już niebawem, za 5 dni będzie miała miejsce premiera wspaniałej książki. Czy pamiętacie Ekoliski, Kosmoliski i historię Andrew Fresheta? Jeśli nie, to będziecie musieli koniecznie nadrobić, a nadrabiania zdaje się że będzie coraz więcej bo autor - pan Marek Marcinowski - nabrał potężnego rozpędu w swojej pisarskiej karierze i wydaje książkę za książką, a kolejne ciągle przygotowuje! I właśnie tutaj mowa o jego najnowszej książce, którą KsiążkoMania objęła patronatem medialnym. To kolejna książka dla dzieci, ale tym razem już nie z liskami w roli głównej. Bohaterami są Julka i Krzyś, którzy udają się w podróż po Polsce Południowej - a dokładniej jej zamkach. Cała trasa naszych bohaterów prezentuje się bardzo ambitnie, a znalazły się na niej między innymi takie obiekty jak Zamek Książ, Zamek na Wawelu, Zamek Łańcucie czy

Czerwony lód [Recenzja patronacka]

"Sierż. szt. Szadurski po policyjnej akcji w rezerwacie Beka otrzymuje wezwanie na miejsce zdarzenia do zakładu produkującego mrożonki w Szelewie. Podłoga na hali produkcyjnej zalana jest ludzką krwią. Brak ciała oraz nagrań z monitoringu od samego początku komplikuje śledztwo.  Po odnalezieniu ciała brygadzistki zostają utworzone trzy grupy śledcze. Szadurski pod ścisłym nadzorem naczelnika i prokuratora prowadzi sprawę, w której napotyka liczne komplikacje: nie tylko dyrekcja manipuluje dowodami i zeznaniami pracowników obecnych feralnej nocy na terenie zakładu, ale także jeden z istotnych świadków umiera. Morderstwo brygadzistki wywiera na Szadego większy wpływ niż przypuszczał, co powoli prowadzi go na dno. Z czasem, przez niewiarygodne zeznania oraz podkładane dowody, jest zmuszony korzystać z niekonwencjonalnych metod. Co takiego ukrywa zarząd firmy, że jest gotowy poświęcić ludzkie życia, aby prawda nigdy nie wyszła na jaw? Czy Szademu uda się znaleźć zabójcę?