Przejdź do głównej zawartości

Wiedźma


"Obłożona klątwą wiedźma Jasna budzi się z długiego snu. Samotna i pozbawiona mocy, wyrwana ze swoich czasów, pragnie zemścić się za dawne krzywdy. Spotyka na swej drodze zmorę - uciekinierkę, szamana z przypadku i anioła niezadowolonego z nowych obowiązków. Każdy z nich zmaga się z cieniami przesżłości, a Los wciąga ich w nieoczywistą rozgrywkę o ludzkie dusze i przygotowania do końca świata.

Wiedźmy i demony, wilkodłaki i łapiduchy, szamani i anioły śmierci - postaci ze słowiańskich legend i wierzeń całego świata spotykają się we współczesnym Wrocławiu, tworząc niezwykła wizję Wieloświata. Dawne historie odżywają po wiekach w nowych kształtach, a uśpione moce wypełniają ulice miast XXI wieku. Na Ślęży, w dawnych miejscu słowiańskiego kultu, gdzie niegdyś starły się siły niebios i piekieł, ponownie otwiera się przejście między światami."

***

Tytuł: Wiedźma
Autor: Anna Sokalska
Wydawnictwo: Lira
Ilość stron: 416
ISBN: 978-83-65838-97-1

***

Ta książka czekała dość długo na swoją kolejkę od przeczytania. Słyszałam o niej już dużo pozytywnych opinii, w mediach zrobiła prawdziwy szum razem z pozostałymi częściami serii i w chwili obecnej mam jeszcze 3 tomy do  nadrobienia, aby zamknąć się w całości. Tematyka książki ciekawiła mnie bardzo mocno, ponieważ uwielbiam powieści fantasy, ostatnimi czasy bardzo mocno te z elementami mitologii słowiańskiej, tu gdzie występuje magia i czarownice ciężko jest mi przejść obojętnie. Skupmy się więc na tej książce, która była i nadal jest literackim hitem.

Projekt okładki jest naprawdę wyjątkowo mocno udany. Nie dość, że wszystkie części serii bardzo pięknie ze sobą korespondują, tak od razu czytelnik zostaje wprowadzony w baśniowy klimat powieści, w którą za chwilę się zagłębi. W przypadku "Wiedźmy" zszokował mnie rozmiar prologu. Dawno nie spotkałam już powieści, gdzie zajmuje on blisko 80 stron i dodatkowo jest podzielony na dwie części. Nie przeczę, że jest to w przypadku tej książki potrzebne - tutaj ma to jak najbardziej sens i stanowi świetne wprowadzenie do wydarzeń, w które za chwilę się wmieszamy razem z bohaterami.

Postaciami, które odgrywają główne role są XVI-wieczna wiedźma Jasna, anioł Szarak, współczesny szaman z przypadku Dawid i zbuntowana zmora Nina. Każda z tych postaci została w bardzo dobry sposób wykreowana. Są oni bohaterami tak wyrazistymi, że czasem nawet miałam ochotę sięgnąć po jakiś cięższy przedmiot i przyłożyć Ninie, bo były momenty że irytowała mnie niemiłosiernie. Został tutaj również zastosowany zabieg archaizacji językowej, ale to mnie niestety totalnie nie chwyciło. Czytałam już różne powieści, gdzie postaci żyjące w dawnych wiekach posługiwały się dawniejszymi formami językowymi, ale w przypadku tego jak wysławiała się Jasna i postaci jej współczesne, było dla mnie dość nienaturalne, momentami aż dziwnie się to czytało. 

Sam pomysł na historię jest dość interesujący. Przyznam od razu szczerze, będąc w połowie nadal nie mogłam pojąć wielkiego fenomenu tej książki, jakoś nie porywało mnie to jeszcze wystarczająco i to do tego stopnia, że byłam gotowa się poddać w lekturze. Czytało się wtedy dość lekko, ale miałam wrażenie że jest trochę o niczym. Sama fabuła dużo dużo mocniej zaczęła mnie interesować w około 2/3 objętości książki i teraz naprawdę nie żałuję, że dotrwałam aż do samego końca i wiem też, że po następne części również sięgnę. Uważam jednak, że wielki zachwyt tą książką jest nieco przerysowany, bo ta fabuła jest po prostu dobra. Niestety nie mogę powiedzieć, że jest fenomenalna, ponieważ czytałam już naprawdę wiele książek, które wciągały mnie dużo mocniej i podobały mi się bardziej. Myślę, że może to być winą tego, że podeszłam do tej powieści ze zbyt wielkimi oczekiwaniami i niestety musiałam się trochę stonować. Ciekawa jestem też, jak historia będzie toczyć się dalej w kolejnych tomach i myślę, że przekonam się już o tym niebawem. Po co bowiem czekać kolejny długi czas, skoro nie ma co robić sobie przerwy od relacji jaką już udało mi się nawiązać z bohaterami? Te relacje początkowo nie były łatwe, ale teraz są w stanie bardzo dobrym i jestem ciekawa co stanie się z nimi dalej.

Komentarze

  1. Jak dla mnie za dużo tej fantazji, choć lubię książki lekko baśniowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka nie wpisuje się w moje upodobania czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Opowieść niewiernej

  "Ewa i Maciej są małżeństwem. Nie z jakiejś wielkiej miłości, ale dlatego, że tak wyszło, tak wypadało, tak jest rozsądniej i łatwiej żyć. Dość szybko w ich związku pojawiają się problemy dnia codziennego, narasta frustracja i złość. Problem polega na tym, że na naprawieniu relacji zależy tylko Ewie. Czy warto walczyć o związek mimo wszystko?" * ** Tytuł:  Opowieść niewiernej Autor:  Magdalena Witkiewicz Wydawnictwo:  W.A.B. Ilość stron:  320 *** Odkąd tylko pamiętam marzyłam o tym, żeby założyć rodzinę. Żeby mieć męża, dzieci, kiedyś może nawet i dom. Taki dom, w którym wszyscy będą czuli się dobrze, będą chciani, kochani i dobrze zaopiekowani. Dzieci miało być dużo. Moja dziecięca wyobraźnia podpowiadała mi, że ma być ich tyle ile imion mi się podoba. Później już dorosłość i realne patrzenie na sprawy zweryfikowało te marzenia do bardziej realnych liczb. I chyba mi się udaje. Wyszłam za moją największa i jedyną prawdziwą miłość, a teraz na podłodze w pokoju, swoim zielony

Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej

* ** Tytuł:  Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej Autor:  Marek Marcinowski Wydawnictwo:  Anatta Ilość stron:  34 ISBN:  978-83-958585-5-0 *** Moi Kochani! Już niebawem, za 5 dni będzie miała miejsce premiera wspaniałej książki. Czy pamiętacie Ekoliski, Kosmoliski i historię Andrew Fresheta? Jeśli nie, to będziecie musieli koniecznie nadrobić, a nadrabiania zdaje się że będzie coraz więcej bo autor - pan Marek Marcinowski - nabrał potężnego rozpędu w swojej pisarskiej karierze i wydaje książkę za książką, a kolejne ciągle przygotowuje! I właśnie tutaj mowa o jego najnowszej książce, którą KsiążkoMania objęła patronatem medialnym. To kolejna książka dla dzieci, ale tym razem już nie z liskami w roli głównej. Bohaterami są Julka i Krzyś, którzy udają się w podróż po Polsce Południowej - a dokładniej jej zamkach. Cała trasa naszych bohaterów prezentuje się bardzo ambitnie, a znalazły się na niej między innymi takie obiekty jak Zamek Książ, Zamek na Wawelu, Zamek Łańcucie czy

Czerwony lód [Recenzja patronacka]

"Sierż. szt. Szadurski po policyjnej akcji w rezerwacie Beka otrzymuje wezwanie na miejsce zdarzenia do zakładu produkującego mrożonki w Szelewie. Podłoga na hali produkcyjnej zalana jest ludzką krwią. Brak ciała oraz nagrań z monitoringu od samego początku komplikuje śledztwo.  Po odnalezieniu ciała brygadzistki zostają utworzone trzy grupy śledcze. Szadurski pod ścisłym nadzorem naczelnika i prokuratora prowadzi sprawę, w której napotyka liczne komplikacje: nie tylko dyrekcja manipuluje dowodami i zeznaniami pracowników obecnych feralnej nocy na terenie zakładu, ale także jeden z istotnych świadków umiera. Morderstwo brygadzistki wywiera na Szadego większy wpływ niż przypuszczał, co powoli prowadzi go na dno. Z czasem, przez niewiarygodne zeznania oraz podkładane dowody, jest zmuszony korzystać z niekonwencjonalnych metod. Co takiego ukrywa zarząd firmy, że jest gotowy poświęcić ludzkie życia, aby prawda nigdy nie wyszła na jaw? Czy Szademu uda się znaleźć zabójcę?