Przejdź do głównej zawartości

Opiekunka


"Mark i Melissa postanawiają przyjąć pod swój dach Jade, sąsiadkę, której dom doszczętnie spłonął. Okazuje się, że dziewczyna nawiązuje fantastyczny kontakt z dziećmi Cainów, dlatego zatrudnienie jej jako opiekunki dla Poppy i Evie wydaje się idealnym rozwiązaniem. Kiedy Mark rozpoczyna wyjątkowo trudne dochodzenie, Jade staje się niezastąpioną pomocą dla Melissy, która oprócz wychowania córek stara się także rozwijać własny biznes. Rodzina staje się coraz bardziej zależna od pomocy opiekunki. 
Od momentu wprowadzenia się Jade życie Melissy i Marka zaczyna jednak rozpadać się na kawałki. Pojawia się coraz więcej problemów, a uporządkowana codzienność zamienia się w koszmar. Mark wraca do wydarzeń z przeszłości, a wtedy dociera do niego, kim tak naprawdę jest Jade. Czy jednak nie jest już za późno? Czy Mark zdoła ochronić rodzinę przed niebezpieczeństwem?"


***

Tytuł: Opiekunka
Autor: Sheryl Browne
Wydawnictwo: Wydawnictwo W.A.B.
Ilość stron: 400
Data premiery: 05.06.2019

***

Sheryl Browne stworzyła dzieło z pogranicza thrillera i kryminału przy czym uważam, że gatunkowo skłania się to bardziej w stronę thrillera. Prolog informuje nas o losach nastoletniej Grace, która traci w pożarze swoją rodzinę i trafia na pomoc komisarza Marka Cain'a... Dziewczynka zdaje się nie rozpaczać po nich jakoś za bardzo. Czy ma ku temu konkretne powody? Lata później trafiamy do domu Melissy i Marka Cain'ów, których życie jest naprawdę sielskie. Co zatem zakłóca ich sielankę i prowadzi niemalże do rozpadu rodziny?

***

"Jeszcze nie wie, kim ona jest. Jade zadbała o to, żeby zbyt prędko się nie zorientował. Uznała, że na początek tak będzie lepiej. Bo przecież był w gruncie rzeczy dobrym człowiekiem. Nie chciała, żeby zrobił coś wbrew swej naturze. Trzeba łagodnie go przekonać, że życie, które wiedzie, jest tylko namiastką prawdziwego. Że choć kocha swoje dzieci, to jednak nie zazna spełnienia u boku kobiety, która wykorzystała dziewczynki, aby złapać go w pułapkę. Mimo to ją wyczuł. Poznała po błysku w jego oku, kiedy omiótł spojrzeniem jej sylwetkę, kusząco podkreśloną piżamą, którą pożyczyła od Melissy. On też poczuł tę wyraźną iskrę między nimi. Dowie się w swoim czasie. Uśmiechnęła się pod nosem i skierowała do sypialni, którą oddała jej do dyspozycji ta jędza."

***

Okładki Wydawnictwa W.A.B. są bardzo trafnie dobrane do treści książki. W samej fabule bardzo podoba mi się podział poszczególnych podrozdziałów na przedstawianie ich z perspektywy poszczególnych bohaterów - Marka, Melissy i Jade. Pisana jest językiem lekkim, który powinno się czytać dość sprawnie. Ja niestety miałam problem. Ale nie wynikał on z tego, że to jest zła książka i nie chciałam jej skończyć czytać bo miałam jej dość. Wręcz przeciwnie. Ta książka jest za dobra. I jest tak realistyczna, że bałam się czytać dalej. Bałam się co dalej zepsuje się u głównych bohaterów, drżałam o Melissę i pałałam coraz większą nienawiścią do Jade. Dawno już fabuła nie wciągnęła mnie tak bardzo jakby niemalże było to życie bardzo bliskich mi osób. Ale dlaczego? No właśnie, tutaj wszystko kręci się wokół dzieci a u mnie jeśli o ten temat idzie to przejawiam wyjątkową wrażliwość.

Od początku znałam tożsamość Jade. Ona sama nie ukrywa się przed czytelnikiem więc łatwo będzie można czytając wywnioskować co to za jedna. Przerażała mnie natomiast jej nieobliczalność i bezwzględność. To jest wręcz perfekcyjnie napisana psychotyczna postać. Zaburzone postrzeganie rzeczywistości, przekonanie że postępuje dobrze, bezwzględność i bezduszność oraz brak poszanowania człowieczeństwa. Drodzy Państwo, przed lekturą tej książki radzę przygotować się na spotkanie z Jade. 

Rodzina Cainów została przedstawiona w sposób idealny. Mark - cudowny, troskliwy ojciec, kochający mąż, który dba o rodzinę i kocha ją ponad wszystko. Takiego faceta to po prostu ze świecą szukać. I ten ogromny szacunek, że pomimo wszystko nie poddawał się i z miłością trwał w jedności z żoną w najcięższych chwilach. Melissa jest troskliwą matką, która bardzo kocha swoje wyczekane córki, jest również artystką po uszy zakochaną w swoim mężu. I to właśnie tej kobiety mi najbardziej szkoda. Bardzo bolało mnie serce, kiedy miałam świadomość tego co wokół niej się dzieje w momencie kiedy ona w bolesnej nieświadomości traciła poczucie rzeczywistości. Gdybym tylko mogła, podbiegłabym do niej i przytuliła ją z całej sympatii, której do niej nabrałam. 

Książka, jak już wcześniej wspomniałam, jest aż zbyt dobra. Musiałam robić przerwy czytając ją, bo nie byłam w stanie na raz udźwignąć wszystkiego co tam się dzieje, ale równocześnie bardzo szybko wracałam, bo tak bardzo martwiłam się o losy bohaterów, że po prostu musiałam wiedzieć co jest dalej. Polecam każdemu czytelnikowi, który ma nieco mocniejsze nerwy.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki dziękuję Wydawnictwu W.A.B.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Opowieść niewiernej

  "Ewa i Maciej są małżeństwem. Nie z jakiejś wielkiej miłości, ale dlatego, że tak wyszło, tak wypadało, tak jest rozsądniej i łatwiej żyć. Dość szybko w ich związku pojawiają się problemy dnia codziennego, narasta frustracja i złość. Problem polega na tym, że na naprawieniu relacji zależy tylko Ewie. Czy warto walczyć o związek mimo wszystko?" * ** Tytuł:  Opowieść niewiernej Autor:  Magdalena Witkiewicz Wydawnictwo:  W.A.B. Ilość stron:  320 *** Odkąd tylko pamiętam marzyłam o tym, żeby założyć rodzinę. Żeby mieć męża, dzieci, kiedyś może nawet i dom. Taki dom, w którym wszyscy będą czuli się dobrze, będą chciani, kochani i dobrze zaopiekowani. Dzieci miało być dużo. Moja dziecięca wyobraźnia podpowiadała mi, że ma być ich tyle ile imion mi się podoba. Później już dorosłość i realne patrzenie na sprawy zweryfikowało te marzenia do bardziej realnych liczb. I chyba mi się udaje. Wyszłam za moją największa i jedyną prawdziwą miłość, a teraz na podłodze w pokoju, swoim zielony

Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej

* ** Tytuł:  Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej Autor:  Marek Marcinowski Wydawnictwo:  Anatta Ilość stron:  34 ISBN:  978-83-958585-5-0 *** Moi Kochani! Już niebawem, za 5 dni będzie miała miejsce premiera wspaniałej książki. Czy pamiętacie Ekoliski, Kosmoliski i historię Andrew Fresheta? Jeśli nie, to będziecie musieli koniecznie nadrobić, a nadrabiania zdaje się że będzie coraz więcej bo autor - pan Marek Marcinowski - nabrał potężnego rozpędu w swojej pisarskiej karierze i wydaje książkę za książką, a kolejne ciągle przygotowuje! I właśnie tutaj mowa o jego najnowszej książce, którą KsiążkoMania objęła patronatem medialnym. To kolejna książka dla dzieci, ale tym razem już nie z liskami w roli głównej. Bohaterami są Julka i Krzyś, którzy udają się w podróż po Polsce Południowej - a dokładniej jej zamkach. Cała trasa naszych bohaterów prezentuje się bardzo ambitnie, a znalazły się na niej między innymi takie obiekty jak Zamek Książ, Zamek na Wawelu, Zamek Łańcucie czy

Czerwony lód [Recenzja patronacka]

"Sierż. szt. Szadurski po policyjnej akcji w rezerwacie Beka otrzymuje wezwanie na miejsce zdarzenia do zakładu produkującego mrożonki w Szelewie. Podłoga na hali produkcyjnej zalana jest ludzką krwią. Brak ciała oraz nagrań z monitoringu od samego początku komplikuje śledztwo.  Po odnalezieniu ciała brygadzistki zostają utworzone trzy grupy śledcze. Szadurski pod ścisłym nadzorem naczelnika i prokuratora prowadzi sprawę, w której napotyka liczne komplikacje: nie tylko dyrekcja manipuluje dowodami i zeznaniami pracowników obecnych feralnej nocy na terenie zakładu, ale także jeden z istotnych świadków umiera. Morderstwo brygadzistki wywiera na Szadego większy wpływ niż przypuszczał, co powoli prowadzi go na dno. Z czasem, przez niewiarygodne zeznania oraz podkładane dowody, jest zmuszony korzystać z niekonwencjonalnych metod. Co takiego ukrywa zarząd firmy, że jest gotowy poświęcić ludzkie życia, aby prawda nigdy nie wyszła na jaw? Czy Szademu uda się znaleźć zabójcę?