Przejdź do głównej zawartości

Bliżej, niż myślisz


"Spowita jesienną mgłą Gdynia tuż po sezonie. Niewielki pensjonat i wynajmująca w nim pokój tajemnicza kobieta, która znika w bagażniku samochodu należącego do zamaskowanego mężczyzny. Taką scenę widzi Nika, właścicielka pensjonatu, kiedy obserwuje swoją posesję na podglądzie kamer monitoringu.
Czy była świadkiem zabójstwa, czy to umysł, zamroczony lekami i alkoholem, płata jej takie makabryczne figle? Policja trzyma się tej drugiej wersji, mając na uwadze zły stan psychiczny Niki i jej niedawny powrót ze szpitala psychiatrycznego. Tym bardziej że w pensjonacie nie udaje się znaleźć żadnych dowodów potwierdzających obecność tajemniczej kobiety...
Nika rozpoczyna własne śledztwo. Dzięki znajomemu hakerowi i aplikacji Find Face, poznaje tożsamość kobiety, która wynajęła pokój w jej pensjonacie. Dominika Kalita, wizażystka gwiazd, naprawdę istniała, ale okazuje się, że oficjalnie nie żyje od dwóch lat. Podobno miała paść ofiarą seryjnego mordercy, który grasował w okolicach trójmiejskiej obwodnicy.
Nika angażuje się w niebezpieczną grę w mrocznym świecie show-biznesu pełnym kłamstw, manipulacji i szybkich pieniędzy. Czy Kalitę naprawdę zamordowano? A może Nika znowu wpadła w sidła swojego szaleństwa?"

***

Tytuł: 
Bliżej, niż myślisz
Autor: Ewa Przydryga
Wydawnictwo: MUZA
Ilość stron: 320
ISBN: 978-83-287-1405-2

***

Jako fanka dobrych, wciągających thrillerów przebierałam z niecierpliwością stópkami w oczekiwaniu na informację o tym, że przesyłka z książką już na mnie czeka. Na tę książkę przygotowałam się dobrze. Choć premiera będzie dopiero 20.05, to inni recenzenci publikują już swoje opinie oraz recenzje na temat powieści. Z niekłamanym zainteresowaniem przeczytałam ich kilka i tym samym "napaliłam się" na książkę jeszcze bardziej. Chwalona fabuła, napięcie, dojrzałość tekstu literackiego - musiałam przekonać się na własnej skórze czym jest ta książka!

Już na samym wstępie bardzo zaintrygowała mnie okładka. Choć pod względem projektu, kolorystyki, tej wyzierającej wręcz "tajemniczości" stanowi klasyczną oprawę thrillera, to nie jest to moim zdaniem żadna ujma. Wręcz przeciwnie - dobra oprawa jest ważna w dzisiejszych czasach, bo choć nie ocenia się książki po okładce to obecnie stanowi ona ważne dopełnienie fabuły. Język autorki od razu przypadł mi do gustu. To już druga w kolejności książka, która porwała mnie od pierwszych zdań w wir wydarzeń. Blurb okładkowy podaje dość sporo informacji na temat samej fabuły, dlatego nie będę się skupiać na tych konkretach ponieważ wtedy zdradziłabym zbyt wiele szczegółów.

Czy wszystkie "ochy i achy" nad tą książką był czymś mającym rację bytu? Kilka razy zdarzyło mi się już dość mocno sparzyć na jakości powieści, które były zachwalane pod niebiosa a ja na fali tej euforii niewiele myśląc łapałam haczyk. Choć tutaj ta gloryfikacja mocno zachęciła mnie do przeczytania lektury, do tego stopnia, że bardzo nie mogłam się doczekać, do samego końca pozostawiłam sobie margines rezerwy żeby nie przeżyć strasznego rozczarowania. Muszę jednak przyznać, że po raz pierwszy od dawna, książka zachwalana przez ogół czytelników - bardziej niż bardzo sobie na to zasłużyła. To jest taki thriller jak lubię. Nie jest przesadzony ani zbyt mocny. Ciągle coś się dzieje, ale nie czuję się abym odchodziła od zmysłów z powodu ciągłego balansowania na granicy napięcia. Autorka potrafi zręcznie uśpić zmysły czytelnika by następnie zaskoczyć go takimi elementami, jakich w życiu by się nie spodziewał. Rozwoju akcji tej fabuły nie byłam w stanie poprawnie przewidzieć. Pojawiało się tutaj wiele zawiłości, mnóstwo nieoczywistych elementów i perfekcyjne wręcz "wodzenie za nos". Bo właśnie tak się czułam. Myślę że takiej książki mi było trzeba i serdecznie gratuluję autorce stworzenia tak wyjątkowej perełki literackiej. Zdecydowanie polecam każdemu, kto chce poczuć na skórze dreszczyk emocji - nawet tym, którzy niezbyt lubią wdawać się w zbyt brutalne i krwawe szczegóły. Pani Przydryga zdecydowanie stanęła na wysokości zadania.

Za możliwość zrecenzowania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Muza.

Komentarze

  1. Recenzja super, ale mimo wszystko nie przepadam za thrillerami.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Opowieść niewiernej

  "Ewa i Maciej są małżeństwem. Nie z jakiejś wielkiej miłości, ale dlatego, że tak wyszło, tak wypadało, tak jest rozsądniej i łatwiej żyć. Dość szybko w ich związku pojawiają się problemy dnia codziennego, narasta frustracja i złość. Problem polega na tym, że na naprawieniu relacji zależy tylko Ewie. Czy warto walczyć o związek mimo wszystko?" * ** Tytuł:  Opowieść niewiernej Autor:  Magdalena Witkiewicz Wydawnictwo:  W.A.B. Ilość stron:  320 *** Odkąd tylko pamiętam marzyłam o tym, żeby założyć rodzinę. Żeby mieć męża, dzieci, kiedyś może nawet i dom. Taki dom, w którym wszyscy będą czuli się dobrze, będą chciani, kochani i dobrze zaopiekowani. Dzieci miało być dużo. Moja dziecięca wyobraźnia podpowiadała mi, że ma być ich tyle ile imion mi się podoba. Później już dorosłość i realne patrzenie na sprawy zweryfikowało te marzenia do bardziej realnych liczb. I chyba mi się udaje. Wyszłam za moją największa i jedyną prawdziwą miłość, a teraz na podłodze w pokoju, swoim zielony

Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej

* ** Tytuł:  Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej Autor:  Marek Marcinowski Wydawnictwo:  Anatta Ilość stron:  34 ISBN:  978-83-958585-5-0 *** Moi Kochani! Już niebawem, za 5 dni będzie miała miejsce premiera wspaniałej książki. Czy pamiętacie Ekoliski, Kosmoliski i historię Andrew Fresheta? Jeśli nie, to będziecie musieli koniecznie nadrobić, a nadrabiania zdaje się że będzie coraz więcej bo autor - pan Marek Marcinowski - nabrał potężnego rozpędu w swojej pisarskiej karierze i wydaje książkę za książką, a kolejne ciągle przygotowuje! I właśnie tutaj mowa o jego najnowszej książce, którą KsiążkoMania objęła patronatem medialnym. To kolejna książka dla dzieci, ale tym razem już nie z liskami w roli głównej. Bohaterami są Julka i Krzyś, którzy udają się w podróż po Polsce Południowej - a dokładniej jej zamkach. Cała trasa naszych bohaterów prezentuje się bardzo ambitnie, a znalazły się na niej między innymi takie obiekty jak Zamek Książ, Zamek na Wawelu, Zamek Łańcucie czy

Czerwony lód [Recenzja patronacka]

"Sierż. szt. Szadurski po policyjnej akcji w rezerwacie Beka otrzymuje wezwanie na miejsce zdarzenia do zakładu produkującego mrożonki w Szelewie. Podłoga na hali produkcyjnej zalana jest ludzką krwią. Brak ciała oraz nagrań z monitoringu od samego początku komplikuje śledztwo.  Po odnalezieniu ciała brygadzistki zostają utworzone trzy grupy śledcze. Szadurski pod ścisłym nadzorem naczelnika i prokuratora prowadzi sprawę, w której napotyka liczne komplikacje: nie tylko dyrekcja manipuluje dowodami i zeznaniami pracowników obecnych feralnej nocy na terenie zakładu, ale także jeden z istotnych świadków umiera. Morderstwo brygadzistki wywiera na Szadego większy wpływ niż przypuszczał, co powoli prowadzi go na dno. Z czasem, przez niewiarygodne zeznania oraz podkładane dowody, jest zmuszony korzystać z niekonwencjonalnych metod. Co takiego ukrywa zarząd firmy, że jest gotowy poświęcić ludzkie życia, aby prawda nigdy nie wyszła na jaw? Czy Szademu uda się znaleźć zabójcę?