Przejdź do głównej zawartości

Terapeutka


 "Budząca dreszcz grozy opowieść o wymarzonym domu, który skrywa mroczną tajemnicę… Alice i Leo wprowadzają się do świeżo wyremontowanego domu na ekskluzywnym zamkniętym osiedlu. Właśnie spełnia się ich marzenie. Ale pozory mogą mylić. Wkrótce Alice zaczyna poznawać sąsiadów i odkrywa przerażający sekret domu, w którym zamieszkała. Co więcej, odczuwa coraz silniejszą więź z Niną, terapeutką, do której wcześniej ten dom należał. Tragiczne wydarzenia sprzed lat stają się obsesją Alice. Tym bardziej że gdy tylko z kimkolwiek porusza ten temat, wszyscy nabierają wody w usta. Mieszkańcy ekskluzywnego osiedla pilnie strzegą swoich sekretów. I nie są tak doskonali, jak się na pozór wydaje…"

***

Tytuł: Terapeutka
Autor: B. A. Paris
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 384
ISBN: 978-83-8215-411-5

***
B. A. Paris wydała w swoim dorobku literackim już wiele powieści, w tym bardzo głośną "Za zamkniętymi drzwiami". Niestety do tej pory nie miałam okazji zapoznać się z jej twórczością, więc jest to dla mnie całkowita nowość. Słyszałam głosy, że "Terapeutka" nie jest tutaj najmocniejszym ogniwem, ale postanowiłam przekonać się o tym na własnej skórze.

Alice, kobieta z potężnym bagażem życiowym, układa sobie życie z mężczyzną (jak myśli) jej życia. Leo zdaje się być idealny, a dom jaki znajduje dla ich obojga, choć nie trafia w gusta kobiety, z racji jej uczuć zostaje przez nią zaakceptowany. I w taki sposób oboje trafiają na zamknięte osiedle Circle. W trakcie przyjęcia Alice nie rozumie awersji, jaką obdarza ją jedna z zaproszonych sąsiadek, a w progach jej domu pojawia się nieznajomy mężczyzna. Dopiero po kilku dniach kobieta odkrywa, dlaczego ludzie patrzą na nią nieco z dystansem i dlaczego dom został kupiony w tak atrakcyjnej cenie... Niestety wszyscy mają swoje tajemnice i nie należy ufać nikomu...

Tak sobie myślę, że jeśli ta powieść nie jest faktycznie jedną z lepszych autorstwa tej autorki, to aż jestem ciekawa jaką petardą muszą być inne. Drodzy Państwo, jak na pierwsze spotkanie z całkowicie nową dla mnie twórczością, ani trochę się nie zawiodłam. Powieści czytałam i słuchałam i wciągnęła mnie całkowicie. Podejrzewałam kilka możliwych scenariuszy rozwiązania tej historii, ale im bliżej końca tym coraz bardziej klarował się jeden z nich - ten, który okazał się być tym właściwym. Uważam, że jest to bardzo dobra powieść, trzymająca mocno w niepewności. Po prostu bierzcie i czytajcie.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Opowieść niewiernej

  "Ewa i Maciej są małżeństwem. Nie z jakiejś wielkiej miłości, ale dlatego, że tak wyszło, tak wypadało, tak jest rozsądniej i łatwiej żyć. Dość szybko w ich związku pojawiają się problemy dnia codziennego, narasta frustracja i złość. Problem polega na tym, że na naprawieniu relacji zależy tylko Ewie. Czy warto walczyć o związek mimo wszystko?" * ** Tytuł:  Opowieść niewiernej Autor:  Magdalena Witkiewicz Wydawnictwo:  W.A.B. Ilość stron:  320 *** Odkąd tylko pamiętam marzyłam o tym, żeby założyć rodzinę. Żeby mieć męża, dzieci, kiedyś może nawet i dom. Taki dom, w którym wszyscy będą czuli się dobrze, będą chciani, kochani i dobrze zaopiekowani. Dzieci miało być dużo. Moja dziecięca wyobraźnia podpowiadała mi, że ma być ich tyle ile imion mi się podoba. Później już dorosłość i realne patrzenie na sprawy zweryfikowało te marzenia do bardziej realnych liczb. I chyba mi się udaje. Wyszłam za moją największa i jedyną prawdziwą miłość, a teraz na podłodze w pokoju, swoim zielony

Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej

* ** Tytuł:  Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej Autor:  Marek Marcinowski Wydawnictwo:  Anatta Ilość stron:  34 ISBN:  978-83-958585-5-0 *** Moi Kochani! Już niebawem, za 5 dni będzie miała miejsce premiera wspaniałej książki. Czy pamiętacie Ekoliski, Kosmoliski i historię Andrew Fresheta? Jeśli nie, to będziecie musieli koniecznie nadrobić, a nadrabiania zdaje się że będzie coraz więcej bo autor - pan Marek Marcinowski - nabrał potężnego rozpędu w swojej pisarskiej karierze i wydaje książkę za książką, a kolejne ciągle przygotowuje! I właśnie tutaj mowa o jego najnowszej książce, którą KsiążkoMania objęła patronatem medialnym. To kolejna książka dla dzieci, ale tym razem już nie z liskami w roli głównej. Bohaterami są Julka i Krzyś, którzy udają się w podróż po Polsce Południowej - a dokładniej jej zamkach. Cała trasa naszych bohaterów prezentuje się bardzo ambitnie, a znalazły się na niej między innymi takie obiekty jak Zamek Książ, Zamek na Wawelu, Zamek Łańcucie czy

Wyspa w kałuży

"Krzysztof ma osiem lat, gdy zaczyna się jego wieloletnia przyjaźń z Bogusiem, którego ojciec jest wysoko postawionym działaczem partyjnym. Chłopiec jeszcze nie wiem, co właściwie oznacza termin "partyjna szycha", ale starszy od niego o dwa lata kolega, któremu pozycja ojca daje poczucie wyjątkowości i bezkarności, staje się dla niego mentorem i przewodnikiem w drodze do dorosłości. Coraz częściej jednak ta droga wiedzie przez niebezpieczne manowce, a przyjaciel zaczyna jawić się niczym osobisty diabeł kusiciel. Ale gdzie zło, tam musi być i dobro. Pojawi się ono w życiu szesnastoletniego już Krzysztofa w postaci kobiety..." *** Tytuł:  Wyspa w kałuży Autor:  Lech Foremski Wydawnictwo:  Novae Res Ilość stron:  370 ISBN:  978-83-8147-554-9 *** Lech Foremski pochodzi z Białegostoku i od 1982 roku przebywa na emigracji w USA. Jest profesjonalnym fotografem, amatorem malarzem, rzeźbiarzem i grafikiem. Autor artykułów, esejów, słuchowisk oraz wsp