Przejdź do głównej zawartości

Seryjni mordercy


"Kim były Anioły Śmierci, Czarne Wdowy, ci bardziej i mniej znani seryjni mordercy i inne potwory? Torturowali, gwałcili, mordowali. Ich czyny budzą odrazę. W społecznej świadomości uchodzą za przykład tego, jak zły może być człowiek. Jednak w seryjnych mordercach jest też coś, co nas intryguje. Jakie mają IQ? Kim najczęściej są z zawodu? Według jakiego klucza wybierają ofiary?
Prowadzą podwójne życie i tej jego dziedziny pomiędzy morderstwami nie ukrywają przed otoczeniem. Wśród przyjaciół i sąsiadów uchodzą zazwyczaj za kulturalnych, miłych ludzi."

***

Tytuł: Seryjni mordercy
Autor: Michelle Kaminsky
Wydawnictwo: MUZA
Ilość stron: 368
ISBN: 978-83-287-1391-8

***

Kolejna propozycja literacka od Wydawnictwa MUZA, jest książką bardzo, ale to bardzo oryginalną. Już sama okładka wręcz "krzyczy" do czytelnika. Jest krwiście czerwona, satynowa w dotyku, a sama grafika jaka ja zdobi dosadnie pokazuje z czym spotkamy się w środku. Czcionka, jakiej użyto we wnętrzu przywodzi mi trochę na myśl zapisy tworzone na maszynach do pisania. Nie jest taka typowo maszynowa, jednak mocno podobna.

Książki "Seryjni mordercy" byłam niezwykle ciekawa. Intrygowała mnie przede wszystkim forma, w jakiej mogła ta powieść być stworzona. No i właśnie. Czy jest to typowa powieść? Zdecydowanie nie. Przeżyłam lekkie zdziwienie po zajrzeniu do jej wnętrza. To co zobaczyłam w środku, śmiało można nazwać kompendium wiedzy. Jest to tutaj taki zbiór pytań i odpowiedzi, podzielony na poszczególne rozdziały - kategorie informacji. Znajdziemy tutaj mnóstwo informacji o tym jakimi motywami kierowali się mordercy, jakie choroby psychiczne ich trawiły, na czym polegał charakterystyczny im modus operandi czy choćby jak wyglądał ich los przed/po zamknięciu w więzieniu.

Choć z książką zapoznałam się już dość dobrze, i ciągle wracam do pewnych fragmentów, to nadal mnie intryguje. Bardzo podoba mi się to, że nawet kiedy nie ma się wiele czasu a chce się przeczytać cokolwiek, można ją otworzyć w całkowicie dowolnym miejscu, przeczytać 2-3 strony i można dowiedzieć się tak bardzo zaskakujących rzeczy, że aż oczy otwierają się ze zdziwienia. Czytelnicy znajdą tutaj informacje dotyczące m.in. Teda Bundy'ego, "Wampira z Teheranu" czy "Dusiciela z Bostonu". Odpowiedzi na pytania są udzielane przez autorkę bardzo rzeczowo, ubrane są w bardzo przystępny przekaz słowny, który całkowicie obiektywnie ujawnia kolejne fakty na temat morderców. 

Książka jest bardzo interesująca. Nie jestem kimś, kto z fascynacją obserwuje losy seryjnych morderców, czy z zachłannością wnika w ich kartoteki, jednakowoż te małe historie zainteresowały mnie dość mocno. Nie jest to książka dla każdego, bo oczywistym jest że nie każdemu przypadnie do gustu sama forma napisania tej pozycji a tym bardziej jej tematyka. Myślę jednak, że znajdzie ona dość spore grono zainteresowanych odbiorców. Mnie przypadła do gustu. Jest czymś innym, ciekawym i dość niekonwencjonalnym.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu MUZA.

Komentarze

  1. Jakoś nie ciągnie mnie do takiej książki, mimo, ze intrygująca.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Opowieść niewiernej

  "Ewa i Maciej są małżeństwem. Nie z jakiejś wielkiej miłości, ale dlatego, że tak wyszło, tak wypadało, tak jest rozsądniej i łatwiej żyć. Dość szybko w ich związku pojawiają się problemy dnia codziennego, narasta frustracja i złość. Problem polega na tym, że na naprawieniu relacji zależy tylko Ewie. Czy warto walczyć o związek mimo wszystko?" * ** Tytuł:  Opowieść niewiernej Autor:  Magdalena Witkiewicz Wydawnictwo:  W.A.B. Ilość stron:  320 *** Odkąd tylko pamiętam marzyłam o tym, żeby założyć rodzinę. Żeby mieć męża, dzieci, kiedyś może nawet i dom. Taki dom, w którym wszyscy będą czuli się dobrze, będą chciani, kochani i dobrze zaopiekowani. Dzieci miało być dużo. Moja dziecięca wyobraźnia podpowiadała mi, że ma być ich tyle ile imion mi się podoba. Później już dorosłość i realne patrzenie na sprawy zweryfikowało te marzenia do bardziej realnych liczb. I chyba mi się udaje. Wyszłam za moją największa i jedyną prawdziwą miłość, a teraz na podłodze w pokoju, swoim zielony

Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej

* ** Tytuł:  Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej Autor:  Marek Marcinowski Wydawnictwo:  Anatta Ilość stron:  34 ISBN:  978-83-958585-5-0 *** Moi Kochani! Już niebawem, za 5 dni będzie miała miejsce premiera wspaniałej książki. Czy pamiętacie Ekoliski, Kosmoliski i historię Andrew Fresheta? Jeśli nie, to będziecie musieli koniecznie nadrobić, a nadrabiania zdaje się że będzie coraz więcej bo autor - pan Marek Marcinowski - nabrał potężnego rozpędu w swojej pisarskiej karierze i wydaje książkę za książką, a kolejne ciągle przygotowuje! I właśnie tutaj mowa o jego najnowszej książce, którą KsiążkoMania objęła patronatem medialnym. To kolejna książka dla dzieci, ale tym razem już nie z liskami w roli głównej. Bohaterami są Julka i Krzyś, którzy udają się w podróż po Polsce Południowej - a dokładniej jej zamkach. Cała trasa naszych bohaterów prezentuje się bardzo ambitnie, a znalazły się na niej między innymi takie obiekty jak Zamek Książ, Zamek na Wawelu, Zamek Łańcucie czy

Czerwony lód [Recenzja patronacka]

"Sierż. szt. Szadurski po policyjnej akcji w rezerwacie Beka otrzymuje wezwanie na miejsce zdarzenia do zakładu produkującego mrożonki w Szelewie. Podłoga na hali produkcyjnej zalana jest ludzką krwią. Brak ciała oraz nagrań z monitoringu od samego początku komplikuje śledztwo.  Po odnalezieniu ciała brygadzistki zostają utworzone trzy grupy śledcze. Szadurski pod ścisłym nadzorem naczelnika i prokuratora prowadzi sprawę, w której napotyka liczne komplikacje: nie tylko dyrekcja manipuluje dowodami i zeznaniami pracowników obecnych feralnej nocy na terenie zakładu, ale także jeden z istotnych świadków umiera. Morderstwo brygadzistki wywiera na Szadego większy wpływ niż przypuszczał, co powoli prowadzi go na dno. Z czasem, przez niewiarygodne zeznania oraz podkładane dowody, jest zmuszony korzystać z niekonwencjonalnych metod. Co takiego ukrywa zarząd firmy, że jest gotowy poświęcić ludzkie życia, aby prawda nigdy nie wyszła na jaw? Czy Szademu uda się znaleźć zabójcę?