"Najnowsza książka autorki kultowej "Magii sprzątania", która zrewolucjonizowała myślenie o porządkowaniu. Tym razem możemy skorzystać z rad, jak doprowadzić do ładu biura i gabinety. Uporządkowanie fizycznej przestrzeni jednak nie wystarczy, aby praca szła gładko. Aby naprawdę doświadczyć radości w życiu zawodowym, trzeba uporządkować każdy jego aspekt, w tym pocztę elektroniczną, dane cyfrowe, sieci kontraktów, czas pracy, podejmowanie decyzji i organizowanie zebrań, niematerialne aspekty działalności zawodowej.
***
Tytuł: Jak czerpać radość z pracy
Autor: Marie Kondo, Scott Sonenshein
Wydawnictwo: Muza
Ilość stron: 304
ISBN: 978-83-287-1455-7
***
Mieliśmy w tym roku okazję zapoznać się już z książką "Jak ogarnąć emocje w pracy", teraz przychodzi czas na lekturę o podobnej tematyce - "Jak czerpać radość z pracy". Jest to książka autorstwa Marie Kondo oraz Scotta Sonensheina. Autorka jest znana ze swojej wcześniejszej książki - "Magia sprzątania", co każdy czytelnik zauważy od razu po spojrzeniu choćby na spis treści jej najnowszego dzieła. Tym razem jednak stworzyła duet literacki razem z psychologiem organizacji oraz wykładowcą biznesu, który pomógł stworzyć nową perspektywę "sprzątania w pracy".
Wydawnictwo ubrało książkę w bardzo uroczą, cukierkową i minimalistyczną okładkę, w optymistycznym, mocno różowym kolorze. Jest ona podzielona na 11 rozdziałów, a pod koniec zawiera bardzo wartościowe przypisy, dzięki którym co bardziej dociekliwy czytelnik może sięgnąć do tekstów źródłowych. Czcionka jest bardzo wyraźna, sposób pisania autorów bardzo przystępny, a co ciekawsze i ważniejsze fragmenty są wyróżnione z całości tekstu.
I teraz pojawia się to co najważniejsze. Książka, jak głosi tytuł, ma pomóc czerpać pracownikom radość z pracy. W jaki sposób? Poprzez wysprzątanie (czy jak tutaj mówią autorzy: porządkowanie) wszystkiego. Zatem "Magia sprzątania" otrzymuje nową odsłonę, jako "Magia sprzątania w pracy". I nie chodzi tutaj tylko o fizyczną przestrzeń w jakiej pracownik się obraca. Mowa tutaj też o porządkowaniu swojego czasu, zespołów w jakich się pracuje, spotkań które się przeprowadza, całej sfery komputerowej itp. Jest to naprawdę wartościowa książka, szczególnie dla osób, które trafiają w całkiem nowo środowisko pracy i chcą się w nim w jakiś sposób odnaleźć oraz tych, które w swoim dotychczasowym miejscu pracy potrzebują nieco więcej ogarnięcia i chcą być bardziej efektywne. Warto też przeczytać tę książkę, żeby dowiedzieć się co można jeszcze poprawić, żeby pracowało się jak najlepiej i w jak najbardziej przyjemny sposób. Jak dla mnie to razem z książką o emocjach w pracy jest to duet idealny, który pozwala na ogarnięcie siebie jako pracownika w bardzo holistyczny sposób.
Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Muza.
Komentarze
Prześlij komentarz