"Współczesne miejsca pracy bywają emocjonalnym polem minowym. Od pracowników oczekuje się, że będą otwarci, ale niezbyt wylewni. Profesjonalni, ale nie sztywni. Przyjaźni ale zachowujący dystans. Jak ogarniać emocje w pracy to książka dla ambitnych i zarazem wrażliwych, która pokazuje, jak skutecznie pogodzić emocje z profesjonalizmem.
Z Jak ogarniać emocje w pracy dowiecie się, w jaki sposób uczucia wpływają na nasze decyzje, jak zauważyć i poznać swoje emocje oraz podejść do nich ze zdrowym dystansem. Książka zawiera szereg wskazówek dla pracowników, którzy chcą wyrwać się z niezdrowych schematów, oraz szefów pragnących budować udany zespół i sprawiedliwsze, bardziej przyjazne miejsce pracy. Kiedy skończycie czytać tę książkę, zaczniecie rozumieć, dlaczego coś czujecie i będziecie wiedzieć, co z tymi uczuciami zrobić. To idealna lektura dla tych wszystkich, którzy kiedykolwiek czuli się w pracy osamotnieni, znudzeni, sfrustrowani, przytłoczeni czy przerażeni. Zawsze będziemy mieć emocje, czas zatem się nauczyć, jak sobie z nimi radzić!"
***
Tytuł: Jak ogarniać emocje w pracy - dla ambitnych i wrażliwych
Autor: Liz Fosslien i Mollie West Duffy
Wydawnictwo: Muza
Ilość stron: 336
ISBN: 978-83-287-1607-0
***
Czy kiedykolwiek wstając do pracy rano mieliście myśl, by zanim jeszcze wyjdziecie uciec gdzieś na Malediwy, wyjechać w Bieszczady albo po prostu spać dalej, wstać o dowolnej godzinie i napić się z radością kawy i świadomością, że nie musicie iść do miejsca, które staje się miejscem waszej udręki każdego dnia? Jeśli praca, którą wykonujecie nie daje wam satysfakcji i radości, to zapewne takie myśli pojawiły się w waszych głowach. A to najlepszy znak do tego, że powinniście sięgnąć po tę książkę.
Książka może być zaklasyfikowana jako poradnik popularno-naukowy, w którym znajdują się bardzo proste, przystępne ilustracje obrazujące pewne problemy napotykane w pracy, wykresy, oraz co ważniejsze zjawiska wytłumaczone profesjonalnie i przystępnie dla niewtajemniczonych czytelników. Moje spojrzenie na tę książkę jest nieco inne niż to, które przybieram wobec recenzowanych książek, z racji tego co studiuję (Psychologia w Zarządzaniu) i to co czytałam przepuszczałam przez sito informacji, które już mam. Co dla mnie najciekawsze, dopiero niedawno uczyłam się o rzeczach, które znalazłam na stronach tego poradnika. Bardzo cieszę się, że autorki książki przytaczały myśli wybitnych i znaczących psychologów - podkreśla to tylko na plus wysoką jakość informacji oraz rad, które podają. Za samym faktem jakości naukowej przemawia ilość przypisów jakie zostały zamieszczone pod koniec książki - jest to aż kilkadziesiąt stron odnośników do czasopism, książek itp.
Poradnik został podzielony na kilka segmentów (np. zdrowie, motywacja), które koncentrują się kolejno na poszczególnych aspektach zarządzaniem swoimi emocjami oraz swoją pracą. Pod koniec odnajdziemy również test, który ma pomóc w trafnym określeniu swoich podstawowych problemów związanych z tematyką tej książki.
Myślę, że książka jest dobra nie tylko dla pracownika, który nie potrafi odnaleźć się ze swoimi emocjami w pracy, takiego, którego dopada już powoli wypalenie zawodowe czy szefa mającego problem z wydajnym i kompetentnym zarządzaniem zespołem ludzi mu podległych. Jest to dobra lektura dla każdego, kto chce znaleźć dobrą równowagę pomiędzy życiem zawodowym a życiem prywatnym. Znajduje się tu wiele cennych informacji, które są przydatne dla każdej osoby, na każdym etapie życia zawodowego.
Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu MUZA.
Jestem bardzo ciekawa tej publikacji. 😊
OdpowiedzUsuńSerdecznie polecam! Naprawdę warto przeczytać :)
Usuń