Przejdź do głównej zawartości

Wróć do mnie

 

"Ocaliła mnie tamtej nocy osiem lat temu. Żadnych imion. Żadnych obietnic. Tylko dwoje nieszczęśliwych ludzi, desperacko pragnących ukoić swój ból i żal

Rankiem zniknęła i zabrała z sobą cząstkę mnie. Tego dnia pojechałem na obóz dla rekrutów. Przysiągłem sobie, że nigdy nie wrócę do Pensylwanii. Wracam tam jednak, by pochować znienawidzonego ojca. Liczę, że razem z braćmi pozbędę się zaniedbanej farmy pełnej złych wspomnień, które chciałem wyprzeć z pamięci.

I wtedy odnajduję JĄ. Jeszcze piękniejsza niż zapamiętałem. Ma dziecko. Najbardziej uroczą istotę, jaką znam. Mimo upływu lat moje uczucia nie zmieniają się ani trochę. Tym razem robię wszystko, by ją zatrzymać, ale kiedy wychodzą na jaw bolesne tajemnice sprzed lat, boję się, że ona znowu odejdzie..."

***

Tytuł: Wróć do mnie
Autor: Corinne Michaels
Wydawnictwo: Muza
Ilość stron: 416
ISBN: 978-83-287-1601-8

***

Skończyłam czytać tę książkę kilka chwil temu, ale mentalnie jeszcze z niej całkiem nie wyszłam. "Wróć do mnie" to pierwsza powieść z serii romansów "The Arrowood Brothers", opowiadających o losach każdego z czterech braci Arrowood. W pierwszym tomie przybliżona jest historia Connora - najmłodszego z braci, tego który doświadczył najwięcej z ręki znienawidzonego przez nich wszystkich ojca.

Kiedy Connor wreszcie wyrwał się ze swojego domu, oddał swoje życie służbie w jednostce wojskowej i stał się komandosem. W jego głowie jednak ciągle odnawiał się jeden wieczór, który spędził z kobietą nazywaną przez niego "Aniołem". Nie myślał, że kiedykolwiek jeszcze ją spotka, ale jednak się mylił. Spotkał ją też w okolicznościach, w jakich zapewne nigdy by nie przypuszczał spotkać. Ellie - jego Anioł, jest dorosłą kobietą, matką niezwykłej siedmiolatki i żoną mężczyzny o bardzo ciężkiej ręce. Kobiecie przyszło już nie raz przekonać się na własnej skórze o tym, czym jest przemoc w małżeństwie i celem jej życie stało się chronienie jej największego skarbu - córki. Pewnego dnia podejmuje bardzo radykalną decyzję, która zaważy na całym jej życiu (i nie tylko jej), w dużej mierze opłakaną w skutkach ale też pozwalającą na rozwinięcie się czegoś pięknego, na doświadczenie cudu. Losy dwojga mocno zranionych przez bliskie osoby ludzi, zmierzają ku sobie nieuchronnie, zupełnie jak gdyby byli oni na siebie skazani przez przeznaczenie zapoczątkowane tą jedną, jedyną nocą kilka lat wcześniej...

Powieść jest bardzo emocjonalna. Całokształt opisu przemocy domowej, tego co przychodzi doświadczyć Ellie oraz czwórce braci, jest naprawdę wstrząsające. Autorka nie koloryzowała tutaj żadnych sytuacji, pokazuje w całej krasie czym jest ta przemoc i z jakimi problemami emocjonalnymi muszą borykać się osoby jej doświadczające. W czytelniku pojawia się bardzo mocny bunt przeciwko wszystkim takim sytuacjom oraz cały, bardzo szeroki wachlarz innych emocji. Choć ta powieść jest romansem, to opowiada o bardzo wielu trudnych momentach z życia głównych bohaterów, dzięki czemu ten wątek miłosny tak nie przytłacza, ale pokazuje też, że miłość może być ratunkiem. Jest to bolesne, ale naprawdę piękne pokazanie życia, tego że warto dawać sobie szansę i nie przekreślać swojej przyszłości tylko ze względu na przeszłość. 

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Muza.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Opowieść niewiernej

  "Ewa i Maciej są małżeństwem. Nie z jakiejś wielkiej miłości, ale dlatego, że tak wyszło, tak wypadało, tak jest rozsądniej i łatwiej żyć. Dość szybko w ich związku pojawiają się problemy dnia codziennego, narasta frustracja i złość. Problem polega na tym, że na naprawieniu relacji zależy tylko Ewie. Czy warto walczyć o związek mimo wszystko?" * ** Tytuł:  Opowieść niewiernej Autor:  Magdalena Witkiewicz Wydawnictwo:  W.A.B. Ilość stron:  320 *** Odkąd tylko pamiętam marzyłam o tym, żeby założyć rodzinę. Żeby mieć męża, dzieci, kiedyś może nawet i dom. Taki dom, w którym wszyscy będą czuli się dobrze, będą chciani, kochani i dobrze zaopiekowani. Dzieci miało być dużo. Moja dziecięca wyobraźnia podpowiadała mi, że ma być ich tyle ile imion mi się podoba. Później już dorosłość i realne patrzenie na sprawy zweryfikowało te marzenia do bardziej realnych liczb. I chyba mi się udaje. Wyszłam za moją największa i jedyną prawdziwą miłość, a teraz na podłodze w pokoju, swoim zielony

Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej

* ** Tytuł:  Podróże Julki i Krzysia - Zamki Polski Południowej Autor:  Marek Marcinowski Wydawnictwo:  Anatta Ilość stron:  34 ISBN:  978-83-958585-5-0 *** Moi Kochani! Już niebawem, za 5 dni będzie miała miejsce premiera wspaniałej książki. Czy pamiętacie Ekoliski, Kosmoliski i historię Andrew Fresheta? Jeśli nie, to będziecie musieli koniecznie nadrobić, a nadrabiania zdaje się że będzie coraz więcej bo autor - pan Marek Marcinowski - nabrał potężnego rozpędu w swojej pisarskiej karierze i wydaje książkę za książką, a kolejne ciągle przygotowuje! I właśnie tutaj mowa o jego najnowszej książce, którą KsiążkoMania objęła patronatem medialnym. To kolejna książka dla dzieci, ale tym razem już nie z liskami w roli głównej. Bohaterami są Julka i Krzyś, którzy udają się w podróż po Polsce Południowej - a dokładniej jej zamkach. Cała trasa naszych bohaterów prezentuje się bardzo ambitnie, a znalazły się na niej między innymi takie obiekty jak Zamek Książ, Zamek na Wawelu, Zamek Łańcucie czy

Wyspa w kałuży

"Krzysztof ma osiem lat, gdy zaczyna się jego wieloletnia przyjaźń z Bogusiem, którego ojciec jest wysoko postawionym działaczem partyjnym. Chłopiec jeszcze nie wiem, co właściwie oznacza termin "partyjna szycha", ale starszy od niego o dwa lata kolega, któremu pozycja ojca daje poczucie wyjątkowości i bezkarności, staje się dla niego mentorem i przewodnikiem w drodze do dorosłości. Coraz częściej jednak ta droga wiedzie przez niebezpieczne manowce, a przyjaciel zaczyna jawić się niczym osobisty diabeł kusiciel. Ale gdzie zło, tam musi być i dobro. Pojawi się ono w życiu szesnastoletniego już Krzysztofa w postaci kobiety..." *** Tytuł:  Wyspa w kałuży Autor:  Lech Foremski Wydawnictwo:  Novae Res Ilość stron:  370 ISBN:  978-83-8147-554-9 *** Lech Foremski pochodzi z Białegostoku i od 1982 roku przebywa na emigracji w USA. Jest profesjonalnym fotografem, amatorem malarzem, rzeźbiarzem i grafikiem. Autor artykułów, esejów, słuchowisk oraz wsp